>



MEVLANA MESNEVİ ŞEMS WEB GROUP
İLETİŞİM FORMU
ZİYARETÇİ FORMU
MEVLANA VE DERVİŞ BAYBARS
MEVLANA VE ALAATTİN CAMİSİ SÜTUNLARI
FACEBOOK MEVLANA SÖZLERİ
FACEBOOK MEVLANA VİDEOLARI
YAVUZ SULTAN SELİMİN PEYGAMBER AŞKI
MEVLANA PHOTOS 1
MEVLANA PHOTOS 2
MEVLANA FACEBOOK
MEVLANA PHOTOS 3
MEVLANA CELALEDDİN - İ RUMİ
MEVLANA GOOGLE POWER
MEVLANA ŞİİRLERİ
MEVLEVİ İNGİLİZ KAREN CAVANAUGH
ŞEMS - İ TEBRİZİ HAZRETLERİ
AŞKIN GÖZYAŞLARI ŞEMS - İ TEBRİZİ HAZRETLERİ
ŞEMS - İ TEBRİZİ HAZRETLERİ GOOGLE LIST
ŞEMS - İ TEBRİZİ HAZRETLERİ ŞİİRLERİ
ŞEMS VE MEVLANA BELGESEL - VIDEO
MEVLANA NEY DİNLETİSİ
MEVLANANIN GERÇEK RESMİ
MEVLANA'NIN ÖZLÜ SÖZLERİ
MESNEVİ VE BEYİTLER


























 

MEVLANA CELALEDDİN-İ RUMİ HAZRETLERİ 
VE MÜSTEHCEN  BEYİTLER

https://sorularlaislamiyet.com/mevlana-hazretlerinin-mesnevisinde-gecen-mustehcen-hikayeleri-nasil-degerlendirmek-gerekir-mesnevide

Mesnevi’de geçen müstehcen beyitler
Aslında Mevlana Celaleddin er-Rumi’nin
muhaliflerine karşı yaptığı
bir tür eleştiri tarzıdır.
Diğer taraftan nefis ve şeytanın tuzaklarını anlatmak
ve onlara karşı tedbir almak için anlatılmıştır. 

İnsan için en yüksek erdem Hakikat sevgisidir. 
Mevlana büyük bir zattır
ama İslam sadece ondan ibaret değildir.
İrfan, ilim, sanat ve tefekkür tarihimizin
yüzlerce Mevlana’sı vardır.
Hem İslam sadece Mesnevi okunarak da anlaşılamaz,
o bir veçhesini anlatmaya çalışır.
Tarih boyunca ve bugün binlerce alim
fakih, muhaddis, müfessir, kelamcı, sufi ve mütefekkir
İslam’ın gür, berrak ve bereketli nehrini beslemiş
şu anda da beslemeye devam etmektedir.
Hepsinden önemlisi kaynağın başında
Allah’ın Elçisi (sas) vardır.

“Ben Kur’an’ın kölesiyim, Muhammet Mustafa’nın ayak tozuyum.”

diyen de Mevlana’dır.

Yaşayan Mesnevi şarihlerinden
Şefik Çan'ın bu husustaki görüşleri şöyledir:

"Mevlana'nın anlattığı hikâyeler arasında
bazı güldürücü, bazı müstehcen olanları da vardır.
Mesnevi'ye aldığı hikâyelerin kaynakları
bir taraftan Hind, bir taraftan
Yunan ve Roma edebiyatına uzanmaktadır.
Bu hikâyelerden Kelile ve Dimne'den
hayvanlara ait efsaneler aldığı gibi
Latin şairi Apolla'dan da
eşeğe gönlünü kaptıran bir kadının
hikâyesini almaktadır.
Çünkü Mevlana çok sevdiği büyük Peygamberin yolundadır.
Çünkü büyük Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem 
'Hikmet mü'minin yitik malıdır,..'buyurmuşlardır.
Onu nerede bulursa alır.
Mevlana mü'minleri hakikatten haberdar etmek için
uygun bulduğu yerlerden hikâyeler almıştır."

"Bu hikâyeleri güldürmek, eğlendirmek için değil,
ibret ve hikmet almak için iktibas etmiştir.
Nitekim Hazreti Mevlana
Mesnevi'de bulunan bir iki açık saçık hikâyeyi kastederek:"

"Benim beytim beyt değildir, iklimdir
Benim hezelim (şaka), hezel değil,
ibret öğretmek için söylenmiştir."

"Bazen Kur'an'da, şeytanın iğvalarını
bize Rabbimiz'in diliyle anlatılır ki
insanoğlu apaçık düşmanı olan şeytanın hilelerini
ve tuzaklarını tanısın ve bilsin.
Ancak bunların ifrat ve tefrit hali vardır.
Bazen saf zihinleri idlal edebilir
ve insanların gözlerini açabilir.
Bazılarının sureti hakdan görünerek okullarda
cinsellik dersleri konulmasını istemesi gibi.
Bu takdirde, ilmini yapan pratiğini uygulamak isteyecektir."

"Zaman zaman şeytan ve nefsin desiselerini
oyunlarını ve tuzakların anlatmak için de
böyle hikayeler anlatmıştır.
Esasen bunların veriliş nedeni araştırldığında
büyük hikmetler saklı olduğu görülecektir."

"Dolayısıyla, Mevlana'yı inkâr eden varsa
anlamadığından ve makamı yetişmediğindendir.
İstismarcılarının maksadı ise, bambaşkadır.
Mevlana'yı çözenler ancak kalp yoluyla çözebilirler
ona ulaşmak isteyenler, ancak aşk tarikiyle ulaşabilirler."

"Mesnevi’yi baştan sona okuyan bir kişi
altı ciltlik eser içerisinde yaklaşık on-on beş kadar müstehcen
içerikli hikayenin yer aldığını görür.
Mevlâna bu hikayeleri vermek istediği mesajı
daha iyi ifade etmek için kullanmıştır."

"Örneğin: “Dünyada yüzbinlerce tuzak
ve dane vardır. Biz ise, aç ve harîs kuşlar gibiyiz.” 
( Mevlana  I/256. )
diyen Mevlana Hazretleri, nefsin işlediği
günahlardan kurtulması için
günahları değil nefsi öldürmesi gerektiğini
anlatmak ister. Çünkü her kötülüğün kaynağı nefistir:"

Nefis, bütün kötülüklerin anasıdır.
Mevlâna, bunu şöyle bir temsille anlatır:

“Biri annesini öldürür. ‘Niye anneni öldürdün?’ derler. ‘Zina yapıyordu.’ cevabını verir. ‘Anneni öldüreceğine adamı öldürseydin.’ dediklerinde şöyle der: ‘Her gün bir adam mı öldürmeliydim?’

"Burada, kötülüklerin önünün kesilmesi
için nefsin öldürülmesi yeterlidir
demek için böyle bir örnek verilmiştir." 

"Bu bağlamda diyebiliriz ki Mesnevi bir tefsirdir.
Mesnevi aynı zamanda bir terbiye kitabıdır.
O, anlattığı hikayeler ve vardığı sonuçlarla insan
nefsinin en çirkin tuzaklarını ortaya çıkarır.
Bir anlamda insan nefsini deşifre eder.
Mesnevi bir tasavvuf kitabıdır.
İnsanın nasıl Hakk’a yakın olacağını anlatır.
Mesnevi bir aşk kitabıdır
İlahi aşkın namelerini terennüm eder..." 

Aslında Mevlâna’nın söz konusu hikayelerinde
anlattığı olaylar her devirde
az veya çok karşılaşılan türden olaylardır.
Günümüzde hemen her gün televizyonlarda
hatta sokaklarda iğrenerek karşılayıp
hemen geçtiğimiz böylesi onlarca olay mevcuttur.
Öte yandan siyasi ve sosyal çalkantı içerisinde
olan o dönemin Anadolu’sunda bu tür çirkinliklerin
artmış olması da pekala mümkündür.
Sonuç olarak bunları abartmak yersizdir.




Bugün 4 ziyaretçi (6 klik) kişi burdaydı!




Visit InfoServe for free MySpace backgrounds or to create website designs.
Kod: Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol